Waarmee en hoe onderscheidt uw product en/of onderneming zich
in de markt ?, welke zaken gaan goed of zijn er punten die
verbeterd kunnen worden. Een goed plan is hierbij van groot
belang, uw klant moet immers een goede reden hebben om zaken met u willen doen
ipv. anderen die actief zijn in uw marktsegment.
Hoe onderscheidt u zich in relatie tot anderen die actief zijn in
uw marktsegment ?. Iedere onderneming is uniek of zijn eigen manier
komt dit wel goed tot uiting op uw website ?. Kortom hoe profileert
u uw product(en) en of dienst(en).
Weten wat uw doelgroep is en wie ze zijn, of beter gezegd waar liggen hun
interresses en wat houdt hun bezig ?. Het defniniëren van uw doelgroep
is van cruciaal belang voor een succesvolle marketingscampagne.
Als uw doelgroep zo gedetailleerd mogelijk beschreven is, kunt u zich
afvragen op welke manier uw deze groep het meest effectief zou kunnen
benaderen. Dit kan zowel offline als online en is afhankelijk zoals
hierboven beschreven van uw doelgroep.
Zijn uw positie's in de grote zoekmachines wel goed als het gaat om de aan uw product(en)
of dienst(en) gerelateerde zoektermen ?. Heeft u bv. een adwords campange lopen en is
deze goed ingesteld ?, waar en hoe adverteert u op diverse andere manieren ?. Al deze
zaken zijn van belang als het gaat om het vindbaar zijn voor uw doelgroep.
Als uw doelgroep u makkelijk kan vinden. Of wellicht beter nog u heeft al een grote
vanste klantenkring, vinden ze wel de juiste informatie op het juiste moment op uw
website ?.
Heeft u al een marketingsplan opgesteld of laten opstellen ?, in hoeverre
is deze succesvol en zou deze nog wel up to date zijn. De tijden veranderen
snel immers.
In hoeverre is uw onderneming actief ivm. met uw product(en) en/of dienst(en) op
de bekende social media kanalen ?. En houdt u dit wel op regelmatige tijden bij ?.
Is de informatie welke u hierop plaatst wel de juiste, kortom spreekt het uw doelgroep wel aan ?.
Vraag gerust om advies, wij helpen u graag verder.