Beter vindbaar zijn in de grotere zoekmachines...

 

Zoekmachine optimalisatie

Ruim 93% van de Nederlandse internet gebruikers maakt gebruik van de zoekmachine Google, waarschijnlijk u zelf ook. Hoe wordt bepaald welke resultaten op de 1ste pagina staan na het intypen van een zoekwoord, en zijn er mogelijkheden om uw website te optimaliseren om deze positie(s) te verbeteren ?.


Is uw webpagina code op orde ?

Om voor een zoekmachine duidelijke webspagina's weer te kunnen geven, is het natuurlijk van belang dat de zoekmachine uw pagina's duidelijk kan analyseren. Hierdoor zullen uw pagina's beter gewaardeerd worden. Een wanorde aan code is dan ook niet wenselijk


Is uw webpagina informatie op orde ?

Welke informatie zal een zoekmachine op uw pagina's als wenselijk achten als het gaat om bepaalde zoektermen. Kortom komt de informatie duidelijk naar voren en in hoeverre is deze informatie nuttig voor een bepaalde doelgroep.


Past uw informatie bij uw product of dienst ?

Ook is het ivm. de inhoud op uw webpagina's van groot belang dat deze informatie overeenkomt met uw product of dienst. De webpagina's moeten gerelateerde inhoud bevatten. Eigenlijk is het zowel voor uw bezoekers als voor een zoekmachine van belang dat uw inhoud overeenkomt met uw product, een goede tekst is niet altijd vanzelfsprekend.


Past uw domeinnaam bij uw product of dienst ?

Een domeinnaam zegt iets over het doel van een website, dit is logisch natuurlijk derhalve is het van belang dat u een domeinnaam heeft met een juiste naam in relatie tot wat u aan de man wilt brengen.


Is uw inhoud actueel ?

Is de informatie op uw website al jaren vrijwel dezelfde of past u uw inhoud regelmatig aan en houdt u de zaak up to date bv. door bepaald nieuws te plaatsen welke interressant is in uw markt. Dit is zowel voor uw bezoekers zeer nuttig, ook zal een zoekmachine dit waarderen.


Laden uw paginas wel vlot genoeg ?

Een van de belangrijkste factoren is tegenwoordig de laadtijd van uw webpagina's de zoekmachine bepaald tegenwoordig ook deze snelheid, is deze erg laag dan zal dit gevolgen hebben voor uw posities in deze zoekmachine.


Welke en hoeveel links heeft uw website ?

Het aantal links is tegenwoordig niet meer van belang, derhalve is de kwaliteit van de links en of deze op een normale manier verkregen zijn nog wel een criterium voor een zoekmachine. De belangrijkheid van links is veelal minder groot als door velen wordt verteld.


Heeft uw website een duidelijke sitemap ?

Kan een zoekmachine makkelijk al uw pagina's vinden ?. Is er een duidelijke linkstructuur ?, het beste is een duidelijke zogenaamde sitemap waar al uw pagina's geordend worden weergeven met elk hun unieke locatie.


Bent u met uw product of dienst actief op social media ?

Ook heeft social media tegenwoordig een bepaalde waarde gekregen voor een zoekmachine, het geeft aan hoe actief uw website is en hoeveel erover gepraat wordt. In hoeverre dit meeweegt is niet 100% duidelijk te zeggen. Vraag ons gerust advies wij helpen u graag verder.